vineri, 5 decembrie 2008

Campania, in presă

E si Craciunul lor!


Autor: Mihai HENDEA
Data publicarii: 04/12/2008

Bloggerii clujeni si monitorul, in colaborare cu Fundatia Romana pentru Copii, Comunitate si Familie aduc zimbetele pe chipurile a 100 de copii ai caror parinti se lupta sa-i creasca si sa-i imbrace. Ajuta-ne si tu! E si Craciunul lor!



Un gest, recompensat cu un zimbet

Craciunul este al copiilor. Spiritul sarbatorilor aduce celor mici, odata cu el, cele mai mari bucurii din an. De multe ori, micutii trebuie sa isi imparta cu fratii lor mai mari hainele. Din cauza lipsei banilor, putinele dulciuri primite de la mama lor ii ofera celei care i-a adus pe lume singura sansa sa le fure un zimbet. Dupa scoala, cei 100 de copii merg tinta in centrele de zi „Dumbrava rosie“ si „EveryChild“ ale FRCCF, unde isi fac temele,
fac meditatii cu profesorii angajati, maninca si se joaca alaturi de prietenii lor. Sa-i convingem, impreuna, pe acesti copii ca sarbatoarea de Craciunul este si a lor! Totul tine doar de un gest frumos. O jucarie, o haina, o punga cu dulciuri.

De la scoala, direct la centru

„Dupa ce ies de la ore, vin la centru, unde imi pregatesc lectiile pentru a doua zi. Imi place foarte mult sa fac fise de lucru, cu exercitii“, povesteste Semida, eleva in clasa a opta, in timp ce isi facea temele pentru ziua urmatoare. La fel ca ceilalti copii care frecventeaza centrele de zi ale FRCCF, ea fuge la „EveryChild“ imediat ce scoala la care invata isi inchide portile. In incaperea alaturata, 10 copii de clasa a V-a se foiesc in scaunele prea mari, fiindca picioarele nu le ating podeaua. „Tema compunerii de astazi este «Prietenie»“, le explica Alexandra Todoran, profesoara lor de Limba romana de la centru. Dupa scurt timp, cu o intonatie de mare actor, Adina, una din fetele de la masa rotunda, rosie in obraji, isi incepe povestea faurita cu placere: „Nu am mai auzit nici o veste de la colega mea Ana. Ingrijorata, dupa ce am cautat-o toata ziua, am dat de ea si am intrebat-o ce s-a-ntimplat. «Sint pe strada Mehedinti, din cartierul Manastur. Am gasit un ciine sarman si schiop, pe care l-am ingrijit», mi-a spus Ana. Am ajuns la ea, am mers impreuna acasa si de atunci am ramas prietene“. Privirea blinda cauta, ager, cea mai mica reactie a doamnei profesoare. „Foooarte bine, Adina! Ai atins bine tema prieteniei. Felicitari!“, apar imediat si laudele, spre multumirea micutei blonde. La fel ca ea, alti 100 de copii isi petrec zilele in centrele FRCCF.

Si bloggerii au suflet mare

Uniti in campania „E si Craciunul lor“, bloggerii clujeni si monitorul s-au gindit sa le aduca celor 100 de copii Craciunul pe care si-l doresc. Craciunul pe care multi copii il au, fara prea multe eforturi. „Vrem sa demonstram ca este gresit sa vorbim despre o inutilitate a existentei blogosferei. Noi, bloggerii clujeni, aratam ca nu sintem oameni care doar stau zile intregi in fata unui calculator. Sintem tineri cu inimi mari, care vrem sa facem un bine celor din jur, iar copiii sint cei mai indreptatiti sa aiba niste sarbatori de poveste“, si-a explicat ideea bloggerita Oana Sarmasan. „Poate ar trebui sa ne gindim mai des la persoanele care au nevoie de noi, dar macar in preajma sarbatorilor noi toti trebuie sa facem un gest frumos“, a completat redactorul-sef al monitorului, Paul Niculescu. Ajuta-ne sa le oferim copiilor cadourile pe care familiile lor nu pot sa le daruiasca. Donatiile se primesc la sediul redactiei monitorul, strada Republicii 109, etajul 6, intre orele 12-18. Viziteaza www.EsiCraciunulLor.blogspot.com.

FOTO: Teodor Dumitru

Sursa: monitorul

Niciun comentariu: